sobota 21. srpna 2010

V. závody v plavání psů Ratenice, 21. srpna 2010

Neboť jsem se vydala již ve čtvrtek na sever, tak jsem přemýšlela, jaké lumpárny se s Charliekem opět zúčastnit. Bohužel agilitní závody v Jičíně už byly obsazené, tak jsme si vymysleli závody plavecké. Cesta na ně byla plná úskalí díky velké objížďce kolem Nymburku, ale nakonec jsme dojeli správně a včas.

Závody obsahovaly tři tratě na 50, 100 a 200 metrů. Bylo možné použít jakékoliv pomůcky na motivaci psa, ať už lehátka, člunu, ploutví, pamlsků či hraček. Já se rozhodla pro ploutve, protože s Charliekem přeci jen hodně plaveme, ale nikdy nejsem dostatečně rychlá. K tomu mi dost ploutve pomohly, protože jsem si dala vždy náskok, Charlie s plnou vervou skočil za mnou a já si udržovala dostatečný náskok a neustále ho slovně motivovala k výkonu. A podařilo se, protože jsem se pokaždé vždy umístili. Plno psů už plavání na 200 metrů vzdalo a neplavalo. Jak ale bylo po závodě vidět, Charlie měl pořád dost energie, neboť pořád s radostí skákal pro klacek do vody a následně jsme se ještě chvíli koupali. Počasí vyšlo skvěle, bylo opravdu krásně. Ostatní závodníci používali různé způsoby, např. volání z druhého břehu, nafukovací člunek, plavání kraula vč. dalšího doprovdu ke psu, míček přivázaný na šňůrce a tahaný před psem na vodě. Ne všechny strategie ovšem vyšly, pejskům se často do vody bez panička nechtělo nebo to v půlce prostě stočili jinam. Asi nejhorší strategie bylo plavat se psem bez náskoku, neboť to tým vždy dost zbrzdilo.

Bilance: 50m - 3. místo, 100m - 2. místo, 200 - 3. místo

P.S: tímto děkuji svému realizačnímu týmu (mamča s Petrem), kteří nám velice pomohli. Kromě veliké psychické podpory pomáhali i v závodě - Petr držel Charlieho na startu a mamča ho podporovala v cílové pásce. Takže už chyběly jen ty masáže :o)))..

1 komentář: